Az előző hétvégét az ESEG (helyi diákszervezet) szervezésében a francia Riviérán töltöttem. Szombat hajnalban indultunk, az első állomás Monte Carlo volt. Pálmafák, kaszinó, hercegi család, szóval minden ami kell egy jó képeslaphoz. Körbejártuk a várost, és bementünk a hercegi palotába. Alapvetően decens kis üdülőváros luxuskocsikkal, Grace Kelly vigyorog mindenhonnan, de nincs benne semmi olyan extra csavar, ami megfogott volna. 

Nem úgy, mint Nizza! Ez a város tetszett a legjobban, szóval sajnálom, hogy csak kevés időt töltöttünk itt. A város konkrétan olyan, ahol mindig is élni akartam: mediterrán pezsgés, tenger, és mindez kortárs alkotásokkal fűszerezve! Egyszerűen nem hittem el, olyan szobrokba és installációkba botlottunk városszerte, amiket otthon csak 1-1 nagyon alternatív galériában lehet látni. Olyasmi volt, mint Berlin mediterránba oltva. Valószínűleg annak is köszönhető ez a kreatív városkép, hogy többek között itt született Yves Klein, a botrányművész, szóval meg akarnak felelni a kliséknek. Az áradozást befejezve és a mesét folytatva: Gyors zuhany után a belváros felé vettük az irányt, és megvacsoráztunk egy elég menő étteremben. Még nem ettem levest, mióta Milánóban vagyok, szóval hallevest választottam. Elképzelésem sincs, hogy hogyan készítették el, mert nem ez a szokásos halászlé, mindenesetre elég ízletes volt. Vacsora után pedig elmentünk kocsmázni, amit elég hamar rövidre zártunk, mert brutál tömeg volt mindenhol, ráadásul a Milanese stílus (értsd: miniruha+magassarkú), amihez már hozzászoktunk, Dél-Franciaországban annyira nem menő. 

A vasárnapot pedig Cannes-ban töltöttük, itt is a fő látnivalókra fókuszáltunk, amik gyalog pár óra alatt bejárhatóak. Megnéztük a várat és a filmpalotát, bóklásztunk a hangulatos kis utcákban, de a fő attrakció a délutáni pancsi volt. Októberben fürdőzés és napozás a homokos tengerparton: megfizethetetlen. Slusszpoén hazafelé a buszon: A sofőr vajon milyen filmet tett be? Persze hogy Az ifjú Frankensteint! Nem tudom felfogni, hogy mi volt a választási kritérium, de csúcs volt ezzel zárni a kirándulást, teljesen kikészítettek az idióta poénok. :) 

Kicsit tartottam tőle, hogy nem érzem majd jól magam, de alapvetően 1-2 apróságot leszámítva elégedett voltam a szervezéssel, és megismerkedtem egy rakat új emberrel, szóval szuper hétvége volt. Képek alant. 

Szerző: vdorka  2011.10.06. 19:59 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amarcord.blog.hu/api/trackback/id/tr213283553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása