Szinte már rutin, hogy minden héten meglátogatok egy hihetetlenül szép tavat, meg lehet szokni ezt az életstílust. :) Úgy alakult, hogy az egyik tárgyam keretében (kulturális örökség & művészeti piac workshop) szerveztek egy egész napos kirándulást a Lago Maggioréhoz. Mindent az egyetem állt, tehát perché no, elmentem.

A Milánótól északra fekvő tavon három kisebb sziget található, ami a Borromeo család tulajdona (ősi milánói bankárcsalád), és a sziget egy része látogatható. A első állomás az Isola Madre volt, ahol egy reneszánsz palotába és egy botanikus kertbe kalauzoltak el minket az idegenvezetők. Sokat meséltek a családról, a palotákról és a növényekről, bár néha amikor elakadtak, olaszul. Viszonylag sok mindent értettem, tényleg büszke voltam magamra. Egyébként a tolmácsolásban a professzor úr segített, akibe azt hiszem szerelmes vagyok, de ez már csak a szokásos nálam. Az első órán levetített egy dokumentumfilmet Giacomettiről, majd öt percig bámult minket a sötétben, és aztán jött a mi a művészet session. Hatásvadász, de imádom. :)

No de visszatérve, az anyasziget után egy másik szigeten, a Rocca Borromeon ebédeltünk, helyi halat kértem, egyszerűen muszáj kimozdulnom a pizza-pasta-gelato háromszögből.

A kirándulást az Isola Bellán zártuk, ahol a család barokk palotája található. Ez volt a fogadópalota, tehát reménytelenül giccses és flancolós stílusú, de még megbocsátható szinten. :) A szigetnek olasz kertje van, citromfákkal és egzotikus növényekkel, pompa és ragyogás mindenhol, egyszóval tudnak élni.

A túra legérdekesebb része egyébként az volt, hogy a végén beszélgethettünk az egész cirkuszt fenntartó családi alapítvány vezetőjével. Mesélt a napi tevékenységeiről, a bevételi forrásaikról, valamint a családdal való kapcsolatról (hiszen ők az alapítvány tulajdonosai). Összességében rengeteget megtudhattunk arról, hogy hogyan lehet egy ilyen komplex kulturális örökséget fenntartani.

Őszintén remélni tudom, hogy lesz még ilyen kirándulás. Este egyébként elmentünk még a welcome partyra, amit a nemzetközi iroda szervezett. Ha ingyenkajáról és/vagy piáról van szó, akkor nem viccelünk, időben érkezünk és komolyan vesszük a kihívást.

Szerző: vdorka  2011.09.16. 17:34 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.